Followers

Friday, July 8, 2011

Bersih la sgt!!

Assalamualaikum...
weekend ni nmpk gayanya lepak di rumah je la..
kalu kuar gak cari nahas la, dh tentu jammed teruk!
mama, abah n dik n nk mai kl pun x jadi terpaksa ditunda disebabkan perhimpunan tu...
mcm nak perang pun ada...pakat kalut semua....
buat relax boleh???
dan aku dah pesan kat hubby beli bekalan makanan byk2 buat stok...ahahah
iye..iye je...mcm darurat pulak kan...
yela...dah kecoh lain mcm sgt...prepare la apa yg patut!
aku x bape aggree ngan perhimpunan nih....
sbbnya menyusahkan org ramai...
aku sendri pernah terperangkap dlm perhimpunan ni masa yg 1st dulu...

alkisahnya.....
masa tu maybe salah aku jugak la sbb x amik tau isu semasa..
mmg x tau lgsg nak adanya perhimpunan tu...
time tu zaman bercintun kununnya nak kuar jmpa gewe la..
kdg2 lawak pun ada nyampah pun ada!
secara tak sengajanya aku pun pakai bj kuning jugak...
huh!!!lagi dahsyat....seolah2 tergolong dlm kelompok tu
naik tren turun di masjid jamek utk tukar naik STAR..
kuar2 je nk lintas jln pnya ramai manusia berkumpul skali ngan polis dok bg amaran...
aku dh cuak gial...dh tentu geng laki yg ramai..aku???
nasib ada terjumpak sorang bdk pompuan nih yg xtau apa2 jugak cam aku...huhuhu
kami berpegangan tgn & bercadang lari naik train kat plaza rakyat..
time kami nak lari, geng2 yg ramai tu pun lari ikut arah yg sama sbb fru dh stat sembur gas pemedih mata...uuuwaaaaa..gelabah kami dlm himpunan tu
kena tolak2 himpit2 dpn mc'd tu....xleh nak watpa....dan gas pun dh disembuq
mak aiii, cam nak mati rasa pedih tekak, pedih mata
batuk xleh nak henti2, x ckup nafas....
last2 lari jugak la kami 2, masuk ke lorong kedai2 india...semua kedai tutup la time tu...
geng aku td kuarkan botol air suh aku cuci muka dlu sbb tgk aku dh nazak...hahahh
pehtu dtg la brother2 mana tah bg kami garam suh makan utk ilangkan pedih mata tu...
huhhh!!!!tau2 ja depa ni siap bwk spare garam lam poket...
x pikiaq pjg teruih telan garam tu...hlg sket pedih mata tu..
dan kami 2 terus menuju ke lrt plaza rakyat dgn mulut dok maki hamun!!hahha
kat situ aku n geng berpisah..xdak pulak nak amik ctc no ka apa terus bwk haluan sndri ja...

persoalannya,
napa perhimpunan ni x wat kat stadium ka, biaq tertutup sket tanpa ganggu org ramai???

bleh x, sapa2 tlg jwb??

No comments:

Post a Comment